Poradnik Social Media Start – Jason Hunt

Social Media Start - RecenzjaW kwietniu 2016 odbyła się oficjalna premiera najnowszej książki Jasona Hunta pod tytułem „Social Media Start”. To już kolejna pozycja poradnikowa napisana przez Tomka Tomczyka i odnosząca się do świata blogerów i vlogerów.

Wiedza w zakresie zasad funkcjonowania autora blogu, a także promowania siebie jako marki, pojawiła się w dwóch poprzednich książkach (Blog – Pisz, Kreuj, Zarabiaj oraz Bloger i Social Media) i warto zaznaczyć, że informacje tego typu szybko się dezaktualizują. Tym bardziej najnowsze sugestie specjalisty w temacie mediów społecznościowych mogą się przydać każdemu, kto chce rozwijać swój blogowy warsztat. Wiedza z pewnością będzie przydatna w latach 2016-2017.

Podręcznik jest głównie dla początkujących, którzy chcą dopiero wystartować w branży blogerskiej, ale i ci, którzy już w niej zrobili pierwsze kroki, też odnajdą coś dla siebie. W książce jest bowiem wiele praktycznych porad, a każdy drobiazg może mieć znaczenie, aby jeszcze zwiększyć skuteczność pozyskiwania czytelników.

Autor podkreśla, iż obecnie najważniejsze są media społecznościowe – pytanie dla kogo? Z pewnością dla osób, które traktują zawód blogera jako pełnoetatową pracę, a nie każdy w tym czuje się zbyt dobrze. Nie każdy jest urodzonym marketingowcem i godzi się na pójście na całość, na swego rodzaju prostytucję marketingową swojej osoby i produktów, dzięki którym ma szansę zarabiać na działalności blogowej. Niektórzy takie mogą mieć pierwsze odczucia po zapoznaniu się z tym podręcznikiem, jak i dwiema wcześniejszymi książkami Jasona Hunta. Zawodowy bloger, to praca jak każda inna, choć może przynosząca wiele satysfakcji, ale nie bez solidnego wysiłku – to nie jest jakaś szczególnie łatwa droga na skróty do bogactwa, jak to się niektórym wydaje.

Co do samego wydania, to w porównaniu do wcześniejszej książki tym razem nie ma się czego czepiać. Książka wciągająca (w jeden weekend ją przeczytałem) i łatwym językiem napisana. Nie jest za długa (235 stron), w tym sporo rysunków, nie ma już sztucznego nabijania stron przesadnymi marginesami, zauważyłem ledwie 4 błędy typu literówka czy niewłaściwie odmieniony wyraz itp. To bardzo solidny wskaźnik jakości książki. Dwóch rzeczy można się przyczepić, część tekstu jest drukowana w kolorze niebieskim (zbyt jasnym odcieniem) i przy słabszym świetle tekst taki staje się (przy tej wielkości czcionki) mniej czytelny – nie dotyczy to większej czcionki użytej do tytułów rozdziałów. Druga wada, to zbyt małe zrzuty ekranu, na których niewiele bez lupy widać w wersji papierowej, choć zapewne w wersji pdf nie będzie z tym problemu.

Uważam, że „Social Media Start” to najlepiej dopracowana książka Tomczyka, treść solidnie trzymająca się tytułu i o wysokim poziomie praktyczności i aktualności przekazywanej wiedzy, spokojnie mogę ją polecić każdemu, kogo interesuje tematyka mediów społecznościowych.

Facebooktwitter

5 komentarzy

  1. ChicaMala 20 kwietnia 2016 Odpowiedz
  2. Quinn 23 kwietnia 2016 Odpowiedz
  3. Kalambury 25 kwietnia 2016 Odpowiedz
  4. webanaliza 27 lipca 2017 Odpowiedz
  5. Sławek 9 października 2018 Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *