Poradnik Social Media Start – Jason Hunt

Social Media Start - RecenzjaW kwietniu 2016 odbyła się oficjalna premiera najnowszej książki Jasona Hunta pod tytułem „Social Media Start”. To już kolejna pozycja poradnikowa napisana przez Tomka Tomczyka i odnosząca się do świata blogerów i vlogerów.

Wiedza w zakresie zasad funkcjonowania autora blogu, a także promowania siebie jako marki, pojawiła się w dwóch poprzednich książkach (Blog – Pisz, Kreuj, Zarabiaj oraz Bloger i Social Media) i warto zaznaczyć, że informacje tego typu szybko się dezaktualizują. Tym bardziej najnowsze sugestie specjalisty w temacie mediów społecznościowych mogą się przydać każdemu, kto chce rozwijać swój blogowy warsztat. Wiedza z pewnością będzie przydatna w latach 2016-2017.

Podręcznik jest głównie dla początkujących, którzy chcą dopiero wystartować w branży blogerskiej, ale i ci, którzy już w niej zrobili pierwsze kroki, też odnajdą coś dla siebie. W książce jest bowiem wiele praktycznych porad, a każdy drobiazg może mieć znaczenie, aby jeszcze zwiększyć skuteczność pozyskiwania czytelników.

Autor podkreśla, iż obecnie najważniejsze są media społecznościowe – pytanie dla kogo? Z pewnością dla osób, które traktują zawód blogera jako pełnoetatową pracę, a nie każdy w tym czuje się zbyt dobrze. Nie każdy jest urodzonym marketingowcem i godzi się na pójście na całość, na swego rodzaju prostytucję marketingową swojej osoby i produktów, dzięki którym ma szansę zarabiać na działalności blogowej. Niektórzy takie mogą mieć pierwsze odczucia po zapoznaniu się z tym podręcznikiem, jak i dwiema wcześniejszymi książkami Jasona Hunta. Zawodowy bloger, to praca jak każda inna, choć może przynosząca wiele satysfakcji, ale nie bez solidnego wysiłku – to nie jest jakaś szczególnie łatwa droga na skróty do bogactwa, jak to się niektórym wydaje.

Co do samego wydania, to w porównaniu do wcześniejszej książki tym razem nie ma się czego czepiać. Książka wciągająca (w jeden weekend ją przeczytałem) i łatwym językiem napisana. Nie jest za długa (235 stron), w tym sporo rysunków, nie ma już sztucznego nabijania stron przesadnymi marginesami, zauważyłem ledwie 4 błędy typu literówka czy niewłaściwie odmieniony wyraz itp. To bardzo solidny wskaźnik jakości książki. Dwóch rzeczy można się przyczepić, część tekstu jest drukowana w kolorze niebieskim (zbyt jasnym odcieniem) i przy słabszym świetle tekst taki staje się (przy tej wielkości czcionki) mniej czytelny – nie dotyczy to większej czcionki użytej do tytułów rozdziałów. Druga wada, to zbyt małe zrzuty ekranu, na których niewiele bez lupy widać w wersji papierowej, choć zapewne w wersji pdf nie będzie z tym problemu.

Uważam, że „Social Media Start” to najlepiej dopracowana książka Tomczyka, treść solidnie trzymająca się tytułu i o wysokim poziomie praktyczności i aktualności przekazywanej wiedzy, spokojnie mogę ją polecić każdemu, kogo interesuje tematyka mediów społecznościowych.

Facebooktwittergoogle_plus

3 komentarze

  1. ChicaMala 20 kwietnia 2016 Odpowiedz
  2. Quinn 23 kwietnia 2016 Odpowiedz
  3. Kalambury 25 kwietnia 2016 Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge