„Blog” to druga książka znanego polskiego blogera Tomka Tomczyka znanego do 2014 roku jako Kominek, a obecnie jako Jason Hunt (w niedalekiej przyszłości opiszę pierwszą jego książkę, która po sporej aktualizacji stała się jakby trzecią w jego karierze).
Bardziej dojrzała od pierwszej, niesamowicie wciągająca z unikalną treścią i co ważne – wydana w twardej oprawie. Tylko dobry wydawca ma pewność, że warto zainwestować więcej w wydanie książki, bo twarda oprawa sporo kosztuje i podnosi koszt książki (a autor postanowić wydać ją samodzielnie, więc musiał wiedzieć, że na tym nie straci). I rzeczywiście ta książka jest dużo lepiej przemyślana i zbudowana niż było to w przypadku „Blogera”.
O czym jest sama książka? O tym, jak zostać wybitnym blogerem, jak przebić się wśród konkurencji i jak zarabiać na pisaniu bloga. Autor podaje wiele cech, jakimi powinien charakteryzować się dobry bloger, a także jaka jest mentalność przeciętnych czytelników. Oto przykład: „Słabi i przeciętni nie lubią nieskromnych. Zirytują ich twoje przechwałki, zarzucą ci zarozumialstwo, nazwą bufonem albo bucem. Reagują tak, bo znają swoje miejsce w szeregu. Są konsumentami rzeczywistości, nie jej kreatorami.”
Jest też sporo porad niby dla blogerów, ale w praktyce dla każdego, kto chce zajmować się pozaetatowym (bez szefa nad głową) zarabianiem pieniędzy czy też ogólniej sugestiami co do stylu życia wolnego człowieka w XXI wieku.
Są też porady dla tych, którzy chcą współpracować z blogerami, jak powinni do tego podchodzić, jak uzyskać wspólną korzyść, gdy chcemy, aby to blogerzy wypromowali nasz produkt, rozreklamowali naszą markę. Dużo autor poświęcił na informowanie o tym, że współpraca taka powinna być odpłatna, bowiem bloger tak samo poświęca swój cenny czas, jak dziennikarz, a do tego może dotrzeć do większej liczby czytelników, o ile mocno nad tym popracuje – internet bowiem daje wręcz nieograniczone możliwości.
W książce pojawia się wiele wyrazistych, nieco kontrowersyjnych tez. Kominek stwierdza (ostatnio podobnego zdania był Krowin Mikke) na przykład, że „większość ludzi to idioci”, komentując ludzkie przywary i sztampowe zachowania stadne. Warto się nad tym głęboko zastanowić i wykorzystywać ten fakt np. w swoich działaniach biznesowych.
Komu polecam tę książkę? Właśnie tym, dla których są skierowane porady, czyli nie tylko dla blogerów, ale też dla działających na własny rachunek początkujących przedsiębiorców.
Podobno lektura obowiązkowa dla wszystkich początkujących blogerów. 🙂
Blog Dobre Zielsko ostatnio opublikował…Brokuły – zdrowe, pyszne i chrupiące zielsko
Ciekawa propozycja, fajnie że promuje blogowanie, może niektórzy nauczą się promowania się i szukania tematów, inspiracja to podstawa. Oryginalności to coś co też jest potrzebna. Pozdrawiam
Jarek ostatnio opublikował…Internetowa znajomości.
Ciekawa propozycja
Bardzo lubię tę książkę. 🙂 Nie tylko znalazłam w niej dużo cennych porad, ale też jest moją motywacją, gdy mam wrażenie, że utknę w martwym punkcie. 🙂
Pozdrawiam!
Najlepsze książki dla blogerów, pełne trafionych argumentów. Chociaż jak to bywa z takimi książkami, niestety nie wszystkie porady sprawdzą się u każdego.
Patryk Tarachoń ostatnio opublikował…,,Królowie Życia” w podróży po polskiej muzyce rozrywkowej!