Ciekawostki na temat książki Blog Tomka Tomczyka

Książka Tomka Tomczyka Blog (Kominek) - Jason HuntBlog” to druga książka znanego polskiego blogera Tomka Tomczyka znanego do 2014 roku jako Kominek, a obecnie jako Jason Hunt (w niedalekiej przyszłości opiszę pierwszą jego książkę, która po sporej aktualizacji stała się jakby trzecią w jego karierze).

Bardziej dojrzała od pierwszej, niesamowicie wciągająca z unikalną treścią i co ważne – wydana w twardej oprawie. Tylko dobry wydawca ma pewność, że warto zainwestować więcej w wydanie książki, bo twarda oprawa sporo kosztuje i podnosi koszt książki (a autor postanowić wydać ją samodzielnie, więc musiał wiedzieć, że na tym nie straci). I rzeczywiście ta książka jest dużo lepiej przemyślana i zbudowana niż było to w przypadku „Blogera”.

O czym jest sama książka? O tym, jak zostać wybitnym blogerem, jak przebić się wśród konkurencji i jak zarabiać na pisaniu bloga. Autor podaje wiele cech, jakimi powinien charakteryzować się dobry bloger, a także jaka jest mentalność przeciętnych czytelników. Oto przykład: „Słabi i przeciętni nie lubią nieskromnych. Zirytują ich twoje przechwałki, zarzucą ci zarozumialstwo, nazwą bufonem albo bucem. Reagują tak, bo znają swoje miejsce w szeregu. Są konsumentami rzeczywistości, nie jej kreatorami.

Jest też sporo porad niby dla blogerów, ale w praktyce dla każdego, kto chce zajmować się pozaetatowym (bez szefa nad głową) zarabianiem pieniędzy czy też ogólniej sugestiami co do stylu życia wolnego człowieka w XXI wieku.

Są też porady dla tych, którzy chcą współpracować z blogerami, jak powinni do tego podchodzić, jak uzyskać wspólną korzyść, gdy chcemy, aby to blogerzy wypromowali nasz produkt, rozreklamowali naszą markę. Dużo autor poświęcił na informowanie o tym, że współpraca taka powinna być odpłatna, bowiem bloger tak samo poświęca swój cenny czas, jak dziennikarz, a do tego może dotrzeć do większej liczby czytelników, o ile mocno nad tym popracuje – internet bowiem daje wręcz nieograniczone możliwości.

W książce pojawia się wiele wyrazistych, nieco kontrowersyjnych tez. Kominek stwierdza (ostatnio podobnego zdania był Krowin Mikke) na przykład, że „większość ludzi to idioci”, komentując ludzkie przywary i sztampowe zachowania stadne. Warto się nad tym głęboko zastanowić i wykorzystywać ten fakt np. w swoich działaniach biznesowych.

Komu polecam tę książkę? Właśnie tym, dla których są skierowane porady, czyli nie tylko dla blogerów, ale też dla działających na własny rachunek początkujących przedsiębiorców.

Facebooktwitter

5 komentarzy

  1. Blog Dobre Zielsko 14 września 2016 Odpowiedz
  2. Jarek 10 marca 2017 Odpowiedz
  3. Meriska92 22 listopada 2017 Odpowiedz
  4. Martyna 2 czerwca 2018 Odpowiedz
  5. Patryk Tarachoń 13 stycznia 2019 Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.