Jak firmy działają w globalnym środowisku, aby służyć na arenie międzynarodowej?

Globalne środowiskoMiędzynarodowe firmy istniały już zanim internet zmienił sposób prowadzenia biznesu. Firmy prowadziły interesy i działały na globalnym rynku, aby obsługiwać klientów międzynarodowych. Przeprowadzono wiele strategii i operacji, aby obsłużyć globalnych klientów. Od czasu wprowadzenia Internetu rynek międzynarodowy poszerzył się i zmieniły się sposoby dostarczania tego, czego chcą klienci. Podstawowe strategie są takie same, ale nowe rzeczy to marketing internetowy i inne podobne rzeczy są teraz dodawane. Firmy (zarówno online, jak i offline) rozważają różne rzeczy podczas pracy na rynku globalnym, aby obsługiwać rynek międzynarodowy.

Globalizacja biznesu

Czy nosisz buty Nike czy Timberland? Słuchasz Beyoncé, Pitbulla, Twenty One Pilots lub The Neighborhood na Spotify? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z tych pytań, jesteś globalnym klientem biznesowym. Zarówno Nike, jak i Timberland wytwarzają większość swoich produktów za granicą. Spotify to szwedzkie przedsiębiorstwo. Wybierz się na wyimaginowany spacer Orchard Road, najmodniejszą dzielnicą handlową Singapuru. Mijasz domy towarowe, takie jak Takashimaya z Tokio i bardzo brytyjski Marks & Spencer z Londynu, oba wypełnione tak znanymi międzynarodowymi markami, jak Ralph Lauren Polo, Burberry i Chanel. Jeśli potrzebujesz przerwy, możesz również zatrzymać się na latte w Starbucks w Seattle.

Będąc w chińskiej stolicy Pekinu, nie przegap Placu Tiananmen. Przed Wielką Salą Ludową, siedzibą chińskiego rządu, parkują floty czarnych buicków, samochodów produkowanych przez General Motors we Flint w stanie Michigan. Jeśli masz dość przygód, aby znaleźć się w Faisalabad, średniej wielkości mieście w Pakistanie, zobaczysz Uniwersytet Hamdard, mieszczący się w odnowionym hotelu. Wejdź do jego laboratoriów komputerowych, a wrażenie przebywania w odległym miejscu prawdopodobnie zniknie: na ekranach komputerów rozpoznasz znajomą flagę Microsoftu — tę samą, którą zdobią ekrany w rodzinnym mieście Microsoftu, Seattle, i prawie wszędzie indziej na świecie. planeta. Globalizacja biznesu z pewnością wpłynie na Ciebie, bo:

  • Będziesz kupować produkty wyprodukowane zagranicą;
  • Prawdopodobnie spotkasz osoby z różnych krajów;
  • Prawdopodobnie będziesz pracować z osobami z różnych kultur.

Nie tylko będziesz kupować produkty wyprodukowane za granicą, ale prawdopodobnie spotkasz i będziesz pracować z osobami z różnych krajów i kultur jako klientami, dostawcami, współpracownikami, pracownikami lub pracodawcami. Najważniejsze jest to, że globalizacja światowego handlu ma wpływ na nas wszystkich. Dlatego warto dowiedzieć się więcej o tym, jak działa globalizacja.

Dzięki nowoczesnej technologii świat wydaje się być bardzo mniejszym rynkiem, a globalizacja pozwoliła firmie działać na arenie międzynarodowej. Z pomocą Internetu nawet mała firma może prowadzić działalność na globalnym rynku. Jednak preferencje i interesy klienta są odpowiedzialne za zapotrzebowanie klientów z danego regionu. Trzeba to robić, biorąc pod uwagę tak ważne rzeczy. Tutaj zamierzamy opowiedzieć, jak firmy działają w globalnym środowisku, aby służyć na arenie międzynarodowej.

Tradycje i kultura są dokładnie studiowane, aby oferować produkty lub usługi

Jest to pierwszy, który jest rozważany przez większość międzynarodowych firm i jest bardzo ważny przed wprowadzeniem towarów na rynek globalny lub świadczeniem usług. Kultura i tradycje są zróżnicowane w zależności od różnych regionów. Te rzeczy tworzą charakterystyczne gusta, zainteresowania i charakter rynku klienta. Każdy kraj i wiele regionów w kraju może mieć wiele różnic kulturowych. Mając to wszystko na uwadze, firmy dostarczają usługi i produkty, które zaspokajają zapotrzebowanie klientów, a także dodają wartość do ich pragnień.

Świetnym przykładem świadczenia usług zgodnie z kulturą i tradycją jest branża kasyn online. Kasyna online oferują różne gry i wszystkie są rozwijane z uwzględnieniem interesów lokalnej społeczności klientów. Gry na automatach, które są dostępne w różnych motywach, są zaprojektowane z różnymi kuszącymi motywami zgodnie z lokalną kulturą i wartościami potencjalnych klientów.

Lokalne i zagraniczne przepisy i regulacje odgrywają kluczową rolę

W tym scenariuszu pierwszym wymogiem jest upewnienie się, że firma jest dynamiczna i elastyczna, aby działać globalnie zgodnie z prawem i przepisami ustanowionymi przez władze lokalne. Wiele polityk krajowych ściśle przygląda się międzynarodowym praktykom biznesowym. Gdy firma chce działać na rynku globalnym, należy starannie rozważyć bariery, które mogą wynikać z polityki lokalnej. Globalizacja ma oczywiście swoje niepodważalne zalety. Są nimi:

  • Dostęp do nowych kultur;
  • Rozprzestrzenianie się technologii i innowacji;
  • Niższe koszty produktów;
  • Wyższe standardy życia na całym świecie;
  • Dostęp do nowych rynków;
  • Dostęp do nowych talentów;
  • Rekrutacja międzynarodowa;
  • Zarządzanie imigracją pracowników.

Proces globalizacji zdecydowanie nie jest jednak prostym do zrealizowana przedsięwzięciem. Tak więc doradztwo lokalnych radców prawnych jest podejmowane w działaniu przed wejściem na rynek globalny. Oprócz lokalnych zasad, należy również pamiętać o zagranicznych przepisach i zasadach. Solidność rządu obcego, kursy walut, dostępność wymaganych zasobów, łatwa komunikacja, pomoc władz zagranicznych i polityka zatrudnienia to tylko niektóre z czynników, które należy wziąć pod uwagę. Te aspekty są rozważane przez międzynarodowe firmy do obsługi międzynarodowych klientów.

Sprawa biznesowa

Firmy muszą też pomyśleć o różnych wyzwaniach, trudnościach i korzyściach z wyciągnięcia na rynek globalny. Sprawa biznesowa jest sporządzona w sposób, który odpowiada na wszystkie powyższe rzeczy. Obejmuje badanie rynku, które mówi o zachowaniu rynku, najnowszych trendach, rentownościach ekonomicznych, przewidywaniach i średnim koszcie. Globalna ekspansja jest realizowana tylko wtedy, gdy spełnia sens finansowy, jaki byłby generowany zgodnie z prognozą rynkową.

Nikt nie chciałby robić biznesu narażając się na straty, dlatego biznes przygotowany z uwzględnieniem wszystkich aspektów, które mogą mieć wpływ na działalność firmy, jak również tych, które mogą w przyszłości wnieść więcej wartości do biznesu. Rozważane jest wsparcie ze strony lokalnego biznesu (lokalnego partnera) i relacji. Wszystkie te rzeczy pomagają zasadniczo podczas pracy na całym świecie.

Usługi marketingowe i posprzedażowe zapewniające długowieczność

Głównym aspektem, który odgrywa ważną rolę w rozwoju firm w środowisku globalnym, jest marketing. Wszystkie wyżej wymienione czynniki są brane pod uwagę i na ich podstawie tworzone są strategie marketingowe. Niezależnie od tego, czy jest to marketing cyfrowy, czy offline, musi być na tyle interesujący, aby przyciągnąć klientów do Twojej firmy.

Dlatego firmy przygotowują strategie marketingowe z punktu widzenia rynku potencjalnego klienta i projektują wszystkie modele. Jednak utrzymywanie się na rynku przez długi czas nie wystarczy, bo usługi posprzedażowe są niezbędne również na rynku globalnym. Przed wejściem na rynek globalny większość firm przygotowuje lokalny lub łatwy sposób świadczenia usług posprzedażowych klientom w przypadku, gdyby potrzebowali pomocy. W ten sposób firmy działają na skalę globalną, aby obsługiwać globalny rynek o różnej różnorodności.

Najważniejsze branże, które należy wziąć pod uwagę przy globalnej ekspansji

W wielu firmach nadchodzi dzień, w którym dyrektorzy zaczynają pytać: „Czy powinniśmy rozwijać się na arenie międzynarodowej?” Może się to wydawać naturalnym kolejnym krokiem po sukcesie w kraju lub dla startupów, które od samego początku chcą zdobyć przyczółek na różnych rynkach, ale skąd wiedzieć, które branże należy wziąć pod uwagę przy globalnej ekspansji – te o większym prawdopodobieństwie sukcesu? Porównujemy 3 branże, które należy wziąć pod uwagę przy globalnej ekspansji.

BranżaTechnologiaSprzedaż detalicznaMotoryzacja
PowodyTechnologia znajduje się na szczycie listy z różnych powodów. Najbardziej oczywistym jest to, że jedną z trudnych kwestii związanych z rozszerzeniem działalności na obce kraje w większości branż jest zatrudnianie lokalnych pracownikówW przypadku niektórych firm detalicznych ekspansja na nowe obszary wygląda jak otwieranie dodatkowych lokalizacji stacjonarnych, co może być również skutecznym sposobem na zwiększenie bazy klientówBranża motoryzacyjna nie jest obca światowemu rynkowi. Przejdź się ruchliwą ulicą w dowolnym kraju na świecie, a prawdopodobnie zobaczysz wiele samochodów wyprodukowanych przez firmy z niemal każdego kontynentu
Ryzyko porażkiNiskieŚrednieŚrednie

Każda z tych branż ma potencjał na odnalezienie zainteresowania u globalnego klienta. Oczywiście ważne jest przy tym zadbanie o wdrożenie wszystkich potrzebnych procesów w odpowiedni sposób, a do tego trzeba świetnie znać własne możliwości. Firmy operujące w branży technologii, handlu detalicznego i motoryzacji mają jednak zdecydowanie największą szansę powodzenia przy globalizacji.

 

Facebooktwitter

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.