Ciekawostki na temat książki Blog Tomka Tomczyka

Książka Tomka Tomczyka Blog (Kominek) - Jason HuntBlog” to druga książka znanego polskiego blogera Tomka Tomczyka znanego do 2014 roku jako Kominek, a obecnie jako Jason Hunt (w niedalekiej przyszłości opiszę pierwszą jego książkę, która po sporej aktualizacji stała się jakby trzecią w jego karierze).

Bardziej dojrzała od pierwszej, niesamowicie wciągająca z unikalną treścią i co ważne – wydana w twardej oprawie. Tylko dobry wydawca ma pewność, że warto zainwestować więcej w wydanie książki, bo twarda oprawa sporo kosztuje i podnosi koszt książki (a autor postanowić wydać ją samodzielnie, więc musiał wiedzieć, że na tym nie straci). I rzeczywiście ta książka jest dużo lepiej przemyślana i zbudowana niż było to w przypadku „Blogera”.

O czym jest sama książka? O tym, jak zostać wybitnym blogerem, jak przebić się wśród konkurencji i jak zarabiać na pisaniu bloga. Autor podaje wiele cech, jakimi powinien charakteryzować się dobry bloger, a także jaka jest mentalność przeciętnych czytelników. Oto przykład: „Słabi i przeciętni nie lubią nieskromnych. Zirytują ich twoje przechwałki, zarzucą ci zarozumialstwo, nazwą bufonem albo bucem. Reagują tak, bo znają swoje miejsce w szeregu. Są konsumentami rzeczywistości, nie jej kreatorami.

Jest też sporo porad niby dla blogerów, ale w praktyce dla każdego, kto chce zajmować się pozaetatowym (bez szefa nad głową) zarabianiem pieniędzy czy też ogólniej sugestiami co do stylu życia wolnego człowieka w XXI wieku.

Są też porady dla tych, którzy chcą współpracować z blogerami, jak powinni do tego podchodzić, jak uzyskać wspólną korzyść, gdy chcemy, aby to blogerzy wypromowali nasz produkt, rozreklamowali naszą markę. Dużo autor poświęcił na informowanie o tym, że współpraca taka powinna być odpłatna, bowiem bloger tak samo poświęca swój cenny czas, jak dziennikarz, a do tego może dotrzeć do większej liczby czytelników, o ile mocno nad tym popracuje – internet bowiem daje wręcz nieograniczone możliwości.

W książce pojawia się wiele wyrazistych, nieco kontrowersyjnych tez. Kominek stwierdza (ostatnio podobnego zdania był Krowin Mikke) na przykład, że „większość ludzi to idioci”, komentując ludzkie przywary i sztampowe zachowania stadne. Warto się nad tym głęboko zastanowić i wykorzystywać ten fakt np. w swoich działaniach biznesowych.

Komu polecam tę książkę? Właśnie tym, dla których są skierowane porady, czyli nie tylko dla blogerów, ale też dla działających na własny rachunek początkujących przedsiębiorców.

Facebooktwittergoogle_plus

2 komentarze

  1. Blog Dobre Zielsko 14 września 2016 Odpowiedz
  2. Jarek 10 marca 2017 Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge